• تاریخ : ۱۸ام آذر ۱۳۹۶
  • موضوع : فارسی

گوشت مرغ و لاغری

میتوان اعلام کرد که گوشت مرغ اصلی ترین آیتم گوشتی درون سفره های ایرانی هست بنابراين باید درمورد تاثیر اين بر روی وزن بیشتر صحبت کرد درون این مقاله با ما همراه شوید تا اثرات گوشت مرغ بر روی وزن را بررسی کنیم.

به گفته فارسی لرنینگ به نقل از سایت دکتر کرمانی؛ مرغ درون مقایسه با دیگر گوشت ها جزء اصلی غذای بیشتر خانه هاست و به طور نسبی یک منبع پروتئین ارزان به حساب می آید. خوردن غذاهای حاوی پروتئین می تواند برای کاهش وزن مفید باشد چون برخی تحقیقات نشان داده اند خوردن غذاهای سرشار از پروتئین درون طول رژیم لاغری، به حفظ و بازگرداندن بافت عضلانی کمک می کند. پروتئین ارزش سیر کنندگی بالایی دارد و بعد از خوردنش کمک می کند سیر بمانید.

خوردن پروتئین درون وعده های اصلی کمک می کند بعد از اين، مصرف غذایتان کمتر شود.

درون حالی که خوردن غذاهای سرشار از پروتئین مانند مرغ می تواند از اجزای مهم یک نرم افزار سالم کاهش وزن باشد، مهم هست بدانید که خوردن غذاهای متنوع نیز برای حفظ سلامت کلی بدنتان اهمیت دارد.

مرغ را می توان یک غذای سالم درون نظر گرفت، اما به کار بردن دیگر منابع پروتئین درون نرم افزار غذایی، برای حفظ تعادل اهمیت بالایی دارد.

مرغ درون کالری و مقدار چربی می تواند متفاوت باشد. به طور کلی توصیه می شود بیشتر به عنوان بخشی از یک نرم افزار غذایی متعادل پروتئین بدون چربی میل کنید.

گوشت سفید مرغ مانند گوشت سینه از گوشت های تیره تر چربی کمتری دارد.

پوست مرغ چربی بالایی دارد، بنابراین کندن پوست مرغ قبل از پخت می تواند به کاهش میزان کالری غذایی که می پزید کمک کند.

میزان پروتئین گوشت مرغ

یک سینه مرغ معمولی حدود ۱۱۳ گرم هست.

۱۳۳ گرم گوشت سینه مرغ، می تواند ۳۵ گرم پروتئین به بدن برساند که معادل ۷۰ درصد نیاز روزانه بدن به پروتئین هست.

خوردن گوشت سینه مرغ درون یک وعده غذایی می تواند منبع پروتئین قابل توجهی را فراهم کند که به سیری طولانی مدت بنابراين ازآن وعده منجر می شود.اینکه به چه مقدار پروتئین نیاز دارید بستگی به مقدار فعالیت و وضعیت سلامتتان دارد.

به طور کلی افراد بزرگسال سالم باید چیزی حدود ۱۰ تا ۳۵ درصد کالری روزانه خود را از پروتئین دریافت کنند و یا به اندازه هر کیلو از وزنشان ۰٫۸ تا ۱٫۲ گرم پروتئین مصرف کنند.

تحقیقات نشان داده افرادی که درون طول رژیم کاهش وزن درون ازای هر کیلو از وزن بدنشان ۱٫۲ گرم پروتئین مصرف می کردند، نسبت به کسانی که درون ازای هر کیلو ۰٫۸ گرم پروتئین می خوردند بافت عضلانی بیشتری را حفظ کردند.

یکی دیگر از راه های اضافه کردن پروتئین به نرم افزار غذایی این هست که سعی کنید ۲۵ تا ۳۵ درصد کالری مورد دسترس روزانه خود را از پروتئین دریافت کنید.

این مقدار شاید به نظر یک نرم افزار غذایی سرشار از پروتئین بیاید، اما درون واقع همان مقدار مورد نیاز بدنتان هست.

خوردن مرغ به عنوان بخشی از یک نرم افزار غذایی متعادل، کمک می کند به این مقدار کالری از پروتئین برای کاهش وزن دست بیابید.

گوشت مرغ چقدر چربی دارد؟

گوشت سینه مرغ سرشار از پروتئین هست اما کالری پایینی دارد.

” یک سینه مرغ نپخته کمتر از ۲۰۰ کالری و تنها حدود ۴ گرم چربی دارد. ”

با این حال اگر سینه مرغ را با پوست بخورید، میزان چربی اش به ۱۷ گرم افزایش می یابد.

درون طول رژیم کاهش وزن نیازی نیست از خوردن چربی بترسید اما به خاطر بسپارید بیشتر چربی هایی که دریافت می کنید باید از منابع چربی غیراشباع مانند روغن زیتون، آجیل ها و دانه ها باشد.

مرغ با پوست کالری بالاتر و چربی های اشباع بیشتری دارد.

آیا درون طول رژیم کاهش وزن می توانیم از بال، کتف و ران مرغ با پوست نیز دسترس کنیم؟ بله از این موارد نیز می توان دسترس کرد. با این حال اگر مرغ درون نرم افزار غذایی تان نقش زیادی ایفا می کند، بهتر هست بیشترین میزان مصرف مرغتان از قسمت های کم چرب تر اين باشد.

ویتامین ها و مواد معدنی مرغ

مرغ می تواند به جز انرژی و پروتئین، مواد غذایی بیشتری نیز به بدنتان برساند. مرغ منبع سلنیوم، ویتامین های گروه B، آهن و منیزیم هست.

سلنیوم ماده معدنی کم یابی هست که مانند آنتی اکسیدان عمل می کند، به شکل گرفتن DNA جدید کمک می کند و درون هورمون تیروئید نیز نقش دارد.

۸۵ گرم مرغ کباب شده می تواند حدود ۳۰ درصد از نیاز روزانه بدن به سلنیوم را تامین کند.

یک وعده گوشت سینه مرغ نیز حدود ۳۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین B6 را تامین می کند.

ویتامین B6 به ساخت سلول های جدید خونی، سوخت و ساز پروتئین و ساخت انتقال دهنده های عصبی درون مغز کمک می کند. دریافت مقدار کافی از ویتامین های گروه B می تواند برای کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی مفید باشد، چون ویتامین های B هموسیستئین خون را پایین می آورند.

میزان بالای هموسیستئین درون خون می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش دهد. یک وعده گوشت سینه مرغ، می تواند کمتر از ۱۰ درصد نیاز روزانه بدن به منیزیم و آهن را تامین کند. گوشت قرمز میزان آهن بیشتری درون خود دارد. خوردن گوشت های تیره تر مرغ سبب می شود آهن بیشتری دریافت کنید.

چه چیزی با مرغ بخوریم؟

مرغ یکی از بخش های نرم افزار غذایی سالم هست اما باید درون کنار اين انواع مختلفی از غذاهای سالم را نیز بخورید.

هیچ غذایی نمی تواند به تنهایی روی سلامت و وزن تاثیر بگذارد، بلکه این ترکیب غذاهای مختلف هست که می تواند چنین تاثیری داشته باشد. برای سلامت کلی بدن، خوردن انواع مختلف میوه و سبزیجات توصیه می شود.

اگر می خواهید با مرغ، یک وعده غذایی برای خود درست کنید سعی کنید نیمی از بشقابتان را درون کنار این وعده سبزیجات پر کنند.

خوردن غلات کامل، حبوبات، آجیل ها، دانه ها و چربی های سالم برای قلب می توانند دیگر مواد مغذی که بدن به آنها نیاز دارد را تامین کنند.به خاطر داشته باشید که مرغ را تنها تبدیل به یک قسمت از نرم افزار خود کنید نه تمام اين.

چگونگی پخت یک غذا می تواند تاثیر بسیار بالایی روی طعم، بافت و همچنین ارزش غذایی اين داشته باشد.

مرغ سرخ شده مخصوصا با پوست، نسبت به دیگر روش های پخت کالری بیشتری دارد.

پختن یا گریل کردن مرغ، درون مقایسه با سرخ کردن اين میزان کالری کمتری دارد.

اضافه کردن مرغ و سبزیجات به آرام پز یا سوپ می تواند روشی ساده برای پخت مرغ، بدون اضافه کردن مقدار زیادی کالری باشد.

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما