• تاریخ : ۲۶ام آبان ۱۳۹۶
  • موضوع : فارسی

این خوراکی ها پوست صاف و درخشان رو بهتون هدیه میدن

healthy-glowing-skin

داشتن پوستی صاف و شفاف تا حد زیادی با آنچه که درون طول روز میخورید درون ارتباط هست بنابراين چیزهایی را بخورید که پوست شما را زیباتر خواهد کرد.

به گفته فارسی لرنینگ و به نقل از دونفره؛ تمامي ما اکثر اوقات به این فکر می کنیم که چطور می تونیم با خوردن مواد غذایی٬ زیبایی و سلامتی و وزن خودمونو کنترل کنیم. اینکه افزایش وزن پیدا نکنیم٬ به بیماری های قلبی مبتلا نشیم و پوست صاف و درخشانی داشته باشیم، تمامي اینا سوالاتیه که ذهنمونو تحت تأثیر قرارمیده. چیزی که خیلی مهمه اینه که اگه به غذاها به عنوان ماده خام یه کارخونه نگاه کنیم میتونیم ارزش بیشتری برای گزينش و خوردنشون قائل بشیم چون دسترس از ماده خام مرغوب و باکیفبت منجر به تولید کالای مناسب میشه.

درون اینجا ما موادی رو به رژیم غذاییتون اضافه میکنیم که سلامتی پوستتون رو بهبود میده و کمک میکنه تا پوست سالم و درخشانی داشته باشین.

برای رهایی از جوش و آکنه گوجه فرنگی بخورید

خوردن هرنوع موادغذایی مبتنی برگوجه فرنگی مثل سس و آب گوجه فرنگی میتونه به پاک کردن آکنه و جوش کمک کنه.پزشکان معتقدندکه گوجه فرنگی بخاطر داشتن لیکوپن(ماده ای که سبب قرمزی گوجه میشه) هورمون تکثیر آکنه رو کاهش میده و همینطور لیکوپن این توانایی رو داره که از پوست شما درون برابر اشعه مضر آفتاب و رادیکال های آزاد محافظت کنه. چون منبعی از آنتی اکسیدانه که میتونه یک ضدآفتاب قوی باشه.

برای جوانی پوست، چای سبز بنوشید

چای سبزهم از طریق کاهش هورمونی که سبب تولید آکنه میشه با آکنه ها مبارزه میکنه. مصرف روزانه سه تا پنج فنجان چای سبز کاملترین منفعت رو برای پوست داره. این نوشیدنی سرشار ازآنتی اکسیدانه که کمک میکنه تا پوست شما جوان تر وسالم تر بنظر برسه.

جوش درون قسمت های فاقد آنتی اکسیدان به وجود میاد

توتهای پررنگ مثل توت فرنگی و بلوبری و گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان هستند و چیزی که اخیرا درمورد آکنه و جوشها مشخص شده اینه که جوشها زمانی بوجود میان که اين محل فاقد آنتی اکسیدان باشه. بنابراین با کاهش سطح آنتی اکسیدان خون٬ آکنه بیشتری خواهیم داشت. برای کاهش انواع آکنه و جوش٬ از انواع توت ها غافل نشید.

برای چین و چروک کمتر ماهی بخورید

بر پايه یک سری تحقیقات کسانی که درون رژیم غذاییشون ماهی و غذاهای دریایی بیشتری مصرف میکنن چین و چروک کمتری روی پوستشون دارن و علتش هم اسیدهای چرب امگا۳ هست که درون ماهی و غذاهای دریایی به وفور وجود داره که سبب کند شدن سرعت تشکیل چین و چروک میشه. همچنین امگا۳ درون درمان آکنه و جوش هم موثره. بهتره که درون هفته ۴ الی ۵ وعده از ماهی های چرب دسترس کنیم. اگه درون مصرف ماهی و غذاهای دریایی به هر دلیلی محدودیت دارین میتونید از مکمل های روغن ماهی دسترس کنید.

برنج قهوه ای به حفظ رطوبت پوست کمک میکنه

اگه پکیج محصولات پوستی خودتونو نگاه کنید “سرامیدها” رو بعنوان عنصر اصلی تشکیل دهندشون میبینین. سرامیدها مولکولهای چربی ای هستن که به حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشک شدنش کمک میکنن و به مقدار قابل توجهی درون برنج قهوه ای وجود دارن. وقتی شما بطور طبیعی سرامیدها رو میخورین آنها به لایه بیرونی پوستتون نفوذ کرده و خیلی موثر به مرطوب موندن اين کمک میکنن.

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما