• تاریخ : ۱ام دی ۱۳۹۶
  • موضوع : فارسی

eyes

تقویت قدرت بینایی و سلامت چشم‌ها با چند تمرین ساده درون روز شدنی هست. درون این مقاله با ما همراه شوید تا ورزش های تقویت چشم را معرفی کنیم.

به گفته فارسی لرنینگ و به نقل از بدونیم؛ ساعت ها نشستن پشت کامپیوتر و تلویزیون برای چشم بسیار مضر هست و سبب خارش چشم، خشکی چشم و سردرد می شود. درون این مقاله ۱۰ ورزش ساده برای چشم ها گذاشته ایم که می توانید درون کمتر از ۱۵ دقیقه اين ها را انجام دهید. هر چند وقت یکبار سعی کنید این ورزش ها را انجام دهید.

چگونه چشمان خود را تقویت کنیم؟

به تاریکی خیره شوید

آرنج ها را روی میز بگذارید، چشم ها را ببندید و کف دست ها را روی چشم ها بگذارید و چند دقیقه به تاریکی خیره شوید.

چگونه چشمان خود را تقویت کنیم؟

حرکت طرفین چشم ها

بایستید یا صاف بنشینید. مستقیما به جلو نگاه کنید. بدون این که سر را تکان دهید چشم ها را به سمت چپ بچرخانید و به اين چیزی که نگاه می کنید تمرکز کنید. سپس به سمت راست نگاه کنید و به اين چیزی که نگاه می کنید تمرکز کنید. ۵ بار به چپ و راست نگاه کنید و این حرکت را سه دور تکرار کنید.

چگونه چشمان خود را تقویت کنیم؟

حرکت بالا و پایین

صاف بنشینید و به مقابل نگاه کنید. سپس به بالا نگاه کنید و به اين چیزی که نگاه می کنید تمرکز کنید. بنابراين از اين به پایین نگاه کنید. نگران چروک شدن پیشانی یا خط اخم نباشید.۵ بار به بالا و پایین نگاه کنید و این حرکت را ۳ دور تکرار کنید.

چگونه چشمان خود را تقویت کنیم؟

حرکت مورب چشم ها

به مقابل نگاه کنید. به پایین و سمت چپ نگاه کنید. سپس به سمت چپ وبالا نگاه کنید. به اين چیزی که نگاه می کنید تمرکز کنید. این حرکت را ۵ مرتبه تکرار کنید. سپس به مقابل نگاه کنید و همین حرکات را درون سمت راست تکرار کنید. این ورزش را ۳ دور انجام دهید.

چگونه چشمان خود را تقویت کنیم؟

چشم ها را به حالت دایره بچرخانید

صاف بنشینید و به سمت چپ نگاه کنید. سپس چشم ها را درون جهت عقربه های ساعت بچرخانید. ۵ بار به جهت عربه های ساعت و ۵ بار درون جهت خلاف عقربه های ساعت. این حرکت را ۳ دور انجام دهید.

چگونه چشمان خود را تقویت کنیم؟

تمرکز به نزدیک و دور

به شیئی که ۲۰ الی ۳۰ سانتیمتر از چشم ها فاصله دارد تمرکز کنید. سپس به شیئی درون فاصله دورتر نگاه کنید و روی اين تمرکز کنید و سعی کنید جزئیات اين را ببینید. سپس دوباره به اين شیء نزدیک نگاه کنید. ۵ مرتبه تمرکز را به دور و نزدیک تغییر دهید. این حرکت را ۳ دور انجام دهید.

چگونه چشمان خود را تقویت کنیم؟

تمرکز ۱

به مقابل نگاه کنید و به نقطه بین ابروها خیره شوید. به اين چه که می بینید چند ثانیه تمرکز کنید و دوباره به مقابل نگاه کنید و بین ابروها خیره شوید. نقطه تمرکز را ۵ مرتبه تغییر دهید. این حرکت را ۳ دور تکرار کنید

چگونه چشمان خود را تقویت کنیم؟

تمرکز ۲

به مقابل نگاه کنید و برای چند ثانیه به نوک بینی خیره شوید. سپس دوباره به مقابل نگاه کنید. نقطه تمرکز را ۵ مرتبه تغییر دهید. این حرکت را ۳ دور تکرار کنید.

چگونه چشمان خود را تقویت کنیم؟

ماساژ ۱

چشم ها را ببندید. برای چند ثانیه چشم ها را محکم ببندید سپس ماهیچه های اطراف چشم را آزاد کنید. دوباره چشم ها را محکم ببندید. ۱۰ مرتبه این حرکت را تکرار کنید.

چگونه چشمان خود را تقویت کنیم؟

ماساژ ۲

چشم ها را ببندید و به حالت دایره وار پلک ها را ماساژ دهید. سعی کنید به آرامی این کار را انجام دهید و به چشم ها فشار وارد نکنید. ۱۰ مرتبه حرکت دایره وار به سمت عقربه های ساعت و ۱۰ مرتبه به سمت خلاف عقربه های ساعت ماساژ دهید.

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما