• تاریخ : ۱۷ام آذر ۱۳۹۶
  • موضوع : فارسی

غذاهای ضد ریزش مو

برای تامین ویتامین های ضد ریزش مو باید غذاهایی را بخورید که شامل این ویتامین ها بوده و برای سلامت موهای شما مفید هست.

به گفته فارسی لرنینگ به نقل از بانوی شهر؛ با داشتن رژیم غذایی مناسب و سالم می توانید تا حدود زیادی از ریزش موها جلوگیری کنید. یک بدن سالم می تواند موهای سالمی را نیز به همراه داشته باشد. شاید خوردن این غذاها به کلی ریزش موهایتان را قطع نکند اما تا حدود زیادی می تواند اين را کاهش دهد. معمولا افرادی که رژیم های غذایی  دارند که درون اين سبزیجات و میوه وجود دارد و مواد معدنی و ویتامین به میزان کافی مصرف می کنند، ریزش موی کمتری خواهند داشت. درون این مطلب لیستی از غذاهایی که برای مو مفید هستند را ارائه می دهیم که با قرار دادن آنها درون رژیم غذاییتان می توانید کمک بسیاری به موهایتان بکنید.

مقدار کافی آهن مصرف کنید. آهن، یک ماده معدنی هست که هم درون مواد غذایی حیوانی هم غیرحیوانی وجود دارد. مصرف کم آهن سبب کم خونی می شود که این مساله، تامین مواد مغذی مورد نیاز برای فولیکول ها را مختل می کند. برای جلوگیری از این اتفاق سعی کنید مواد غذایی را درون لیست مصرف روزانه تان قرار بدهید که سرشار از آهن هستند.

گوشت، مرغ و ماهی سرشار از آهن هستند. سبزیجات سبز نظیر بروکلی و اسفناج نیز آهن زیادی دارند و مصرف آنها می تواند برای موهایتان مفید باشد.

پروتئین به میزان کافی مصرف کنید. برای داشتن موهای مقاوم، پرتئین مورد نیاز هست. کمبود پروتئین درون بدن سبب خشک شدن و ضعیف شدن مو می شود و درون نهایت منجر به ریزش مو می گردد. هرچند درون بسیاری از شامپوها، آمینو اسیدهای مورد نیاز برای تقویت مو وجود دارد اما پروتئین غذایی می تواند تاثیر بیشتری بگذارید.

بنابراین برای مصرف پروتئین غذاهایی نظیر ماهی، شیر ، پنیر، تخم مرغ، سویا و لوبیا را درون لیست غذاهایتان قرار دهید.

ویتامین C مصرف کنید. ویتامین C برای جذب آهن درون بدن مورد نیاز هست بنابراين بهتر هست برای اینکه غذاهای سرشار از آهن درون بدنتان تاثیر بهتری بگذارند درون کنار آنها غذاهایی که  این ویتامین را دارند مصرف کنید. ویتامین C همچنین به بدن کمک می کند تا کلاژن های جدید بسازد که منجر به داشتن موهایی قوی تر و براق تر می شود.

مواد غذایی که دارای این ویتامین هستند، میوه های ترش نظیر لیمو ترش، پرتقال، کلم پیچ، بروکلی ، سیب زمینی پخته و گوجه فرنگی

مطمئن شوید به اندازه کافی امگا ۳ مصرف می کنید. امگا ۳ درون سلامت مو بسیار مفید هست و از خشک شدن مو و شکننده شدن اين جلوگیری می کند. امگا ۳  درون سلولهای پوست سر قرار دارد که سبب می شود موها و سرتان مرطوب بمانند. این چربی مفید برای مو چیزی نیست که بدن  بتواند بسازد و باید از طریق غذاهایی که می خورید جذب بدنتان شود.

انواع غذاهای دریایی سرشار از این روغن مفید هستند ، انواع ماهی از تن گرفته تا سالمون را می توانید درون رژیم غذاییتان قرار دهید.

غذاهایی که بیوتین دارند بخورید. بیوتین، ویتامین B هست که قابل حل درون آب می باشد. این ماده نیز برای مو بسیار مهم هست و کمبود اين درون بدن سبب ضعیف شدن و شکنندگی مو می شود که درون نهایت منجر به ریزش مو می گردد. مواد غذایی نظیر غلات سبوس دار، جگر ، سفیده تخم مرغ، آرد سویا و گردو دارای بیوتین هستند.

غلات سبوس دار منبع خوبی از زینک هم می باشند. کمبود زینک نیز درون بدن می تواند سبب خشکی مو و یا خارش سر شود.

می توانید از مکمل های  غذایی نیز  برای جلوگیری از ریزش مو دسترس کنید اما درون نظر داشته باشید برای مصرف قرص های مکمل به پزشک مراجعه کنید تا نحوه مصرف درست آنها را به شما بگوید. همچنین نه تنها دانستن اینکه چه غذاهایی باید بخورید مهم هست، بد نیست که غذاهایی که نباید بخورید را نیز بدانید.

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما