• تاریخ : ۱۵ام دی ۱۳۹۶
  • موضوع : فارسی

مزایای دسترس از دستگاه تردمیل

دستگاه تردمیل یکی از بهترین دستگاه هایی هست که شما میتوانید برای سلامتی و تناسب اندام از اين دسترس کنید درون این مقاله با ما همراه شوید تا برخی از مزایای دسترس از دستگاه تردمیل را بررسی کنیم.

به گفته فارسی لرنینگ به نقل از مجله قرمز؛ درون فکر خرید یک تردمیل هستید؟ اما مطمئن نیستید که برای شما مفید باشد؟ به پیشنهاد سازمان سلامت و خدمات انسانی‌ آمریکا دسترس‌ی حداقل ۱۵۰ دقیقه از تردمیل درون هفته راه موثر و راحتی‌ به منظور مطمئن شدن از اینکه درون طول هفته به اندازهٔ کافی‌ فعالیت بدنی داشته‌اید می‌باشد.اما راحت بودن، تنها خوبی‌ تردمیل نیست!

دسترس آسان از تردمیل

از وقتی‌ که تجهیزات ورزشی رو به زیاد شدن رفته هست تردمیل جزو اين‌ دسته وسایلی‌ هست که دسترس از اين‌ بسیار آسان هست.اگر شما جزو اين‌ دسته افرادی هستید که نگران نا همواری و ناصاف بودن زمین و پیاده‌رو هستید و یا راه رفتن درون سر بالایی‌های خیابان برای شما دشوار هست باید بگوم که سطح تردمیل صاف و بر خلاف خیابان،قابل پیشبینی‌ و قابل کنترل هست.دیگر لازم نیست نگران محدود بودن مسیر پیاده‌روی یا شلوغ بودن اين‌ و دیگر مشکلات باشید.درواقع یکی‌ از مهمترین دلایلی که مردم دوستدار تردمیل هستند آسان کردن این قبیل مشکلات هست.

پیشرفت خود را پیگیری کنید

تردمیل همچنین این قابلیت را به شما می‌دهد که شاهد پیشرفت خود باشید.بیشتر تردمیل ها یک صفحهٔ مانیتور دیجیتال دارند که میتوانید مهمترین فاکتورهای تمرینی مثل مسافت طی‌ شده،کالری سوزانده شده،ضربان قلب و زمان تمرین و … مشاهده کنید.

حتی بعضی از تردمیل‌ها این قابلیت را دارند که اطلاعت چند کاربر را بگیرند و ذخیر‌ه کنند.لذا شما با اینکار میتوانید متوجه شوید که درون طول زمان و  یک دوره‌ی تمیرینی چقدر پیشرفت داشته‌اید.

پیگیری روند پیشرفت درون معقولهٔ ورزش بسیار مهم هست به ویژه اگر هدفتان کاهش وزن یا چربی‌ سوزی باشد.

مقاله مرتبط: بهترین دستگاه های ورزشی خانگی

نرم افزار‌ی تمرینی

اگر تردمیل شما صفحهٔ نمایشی دیجیتال دارد یک قابلیت مفید دیگر نیز درون اختیار شما می‌گذارد:میتوانید به تردمیل نرم افزارٔ ورزشی بدهید.این نرم افزار میتواند شامل افزایش یا کاهش سرعت و یا شیب تردمیل باشد.
لذا با این متد، مادامی که روی تردمیل هستید میتوانید مطمئن باشید که جلسه‌ی تمرینی خوب، چالش برانگیز و غیر یکنواختی داشته‌اید.

کاهش وزن

یکی‌ از واضح ترین خوبی‌های تردمیل کمک به کاهش وزن هست.تنها با دویدن به مدت ۲۰ دقیقه با سرعت ۶ میتوانید ۲۲۹ کالری بسوزانید و اگر بتوانید سرعت را به ۸ برسانید حدوداً ۳۰۰ کالری خواهید سوزاند.
درون نتیجه اگر جلسات تمرینی را با یک رژیم غذایی مناسب همراه کنید، درون زمان بسیار کمی‌ به وزن دلخواه خود می‌رسید.

شما حتی میتوانید تنها با دسترس از روش هیت(HIIT) و یا ایجاد شیب درون تردمیل حتی باز هم کالری بیشتر بسوزانید.

هیت روشی‌ هست که شما درون اين‌ بصورت متناوب، می‌دوید و راه می‌روید.یعنی‌ با یک استاندارد خاص سرعت را کم و زیاد می‌کنید.

مقاله مرتبط: کاهش وزن با دستگاه تردمیل

بهبود سلامت قلبی عروقی

تردمیل این فرصت را درون اختیار شما می‌گذارد که سلامت قلبی و عروقی خود را بالا ببرید.هربار که شما روی تردمیل می‌روید درون واقع کارکرد قلب خود را بهبود می‌بخشید و قلب خود را قوی‌تر می‌کنید.همزمان که قلب قوی شود فشار خون نیز کاهش می‌یابد. همچنین، فعالیت دویدن و پیاده‌روی سبب میشود خون راحت تر و بیشتر درون رگها جریان داشته باشد لذا استرس را کم و کمتر می‌کند.

ورزش‌های هوازی و ایروبیک به شما کمک می‌کند کلسترول بد را درون بدن خود کم و بجای اين‌ کلسترول خوب را زیاد کنید و با دقت به اینکه اصلی‌ترین علت مرگ و میر مشکلات قلبی می‌باشد موضوع افزایش سلامت قلبی و عروقی بسیار مهم هست.

لازم نیست ورزش کردن همیشه طاقت فرسا باشد

دلیل اصلی‌ اینکه مردم ورزش نمیکنند چیست؟  “وقت کافی‌ ندارند”

اما تمامئ ما وقت برای اینکه هرشب تلویزیون نگاه کنیم یا کتاب بخوانیم پیدا می‌کنیم.با دسترس از تردمیل این امکان را به خود می‌دهید که ورزش کردن برایتان سخت و طاقت فرسا نباشد.چرا که می‌توانید همزمان با ورزش به کارهای دیگر بپردازید.

مادامی که درون حال راه رفتن هستید میتوانید تلویزیون نگاه کنید یا گاهی کتاب بخوانید.

این راه حل‌ها ساده به نظر می‌آیند اما برای جذاب کردن ورزشتان بسیار کاربردی و مفید هستند.با این شیوه دیگر از ورزش صبحگاهی فرار نمی‌کنید بلکه هر روز صبح دلتان می‌خواهد که ورزش کنید.

عضله سازی بیشتر

دویدن یا راه رفتن روی تردمیل سبب تقویت عضله‌‌های لگن،کفل و عضله‌های چهارسر می‌شود.حتی میتوانید با ایجاد شیب درون تردمیل عضله‌های پا را بیشتر تقویت کنید.

اگر جزو اين‌ دست از افرادی نیستید که هنگام راه رفتن دسته‌های‌ تردمیل را می‌گیرند، لذا میتوانید عضلات بازوها را هم تقویت کنید.

انعطاف پذیری بیشتر مفاصل

تردمیل به عنوال یک ورزش متعادل اما قدرتی‌ میتواند به شما کمک کند تا مفاصل خود را نرم و انعطاف پذیر نگاه دارید.و از آنجایی که شما درون حال پیاده‌روی روی یک سطح نرم (به جای سطح سفت پیاده‌رو خیابان‌ها) هستید، کاهش فشار روی زانو و مفاصل را تجربه خواهید کرد.همانطور که درون مقاله‌ی پیشین -“دویدن سبب کاهش ساییدگی مفاصل زانو می‌شود“-  گفته شد،اگر مشکلاتی نظیر آرتورز یا درد زانو دارید تردمیل راه بسیار خوبی‌ برای آزاد گذاشتن مفاصل و جلوگیری از دردهای ناخواسته هست.

دسترس آسان

دسترس از تردمیل روشی‌ بسیار مناسب بری اطمینان خاطر از اینکه شما درون طول هفته، حداقل ورزش مناسب برای سلامت جسمی‌ و روحی‌تان را به انجام رسانده اید می‌باشد.

درواقع شما با همین یک وسیلهٔ ورزشی درون خانه می‌توانید درون راحتی‌ و آسایش کامل ورزش کنید. فرقی‌ ندارد که هدف شما عضله سازی ، لاغر شدن و یا افزایش سلامت قلبی و عروقی باشد ، تردمیل یکی‌ از تجهیزات عالی‌ ورزشی برای این کار هست.

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما